OBLIČEJOVÁ JÓGA, ANEB CVIČENÍM PROTI STÁŘÍ

Jóga v dnešní době neznamená pouze cvičení v rámci celého těla, ale specializuje se i na různé části těla. V dnešním článku si přiblížíme jednu z nich, náš obličej! Každý z nás by chtěl zastavit čas zhruba ve věku 20-30 let a nejlépe vůbec nezestárnout. Na našem obličeji se však s přibývajícím věkem začínají objevovat nedokonalosti, které bohužel nejdou vždycky zakrýt. Co kdybych vám prozradila, že obličejová jóga je novým pramenem mládí a že za ni neutratíte ani korunu? Není to výzva?

Co znamená obličejová jóga?

Obličejová jóga, neboli Face Yoga, je zcela přirozenou alternativou, která se věnuje prevenci příznaků stárnutí tváře a dekoltu. K tomu, abychom měli krásnou, jemnou a vyživenou pleť, nemusíme utrácet neskutečné peníze za drahé krémy, plastické chirurgie ani nic podobného. Čas dokážeme zastavit pravidelným cvičením právě obličejové jógy. Ta funguje podobně jako klasická jóga, která díky cvičení posiluje a formuje celé naše tělo. Dechovými cvičeními okysličuje organismus. Tak obličejová jóga tvaruje a zpevňuje naši tvář a dechovými cvičeními okysličuje buňky nenej v oblasti obličeje. Na obličeji máme více než 40 svalů a díky pravidelným cvičením se je naučíme tónovat, zvýší se nám krevní oběh ve tváři a ve výsledku se můžeme těšit z mladistvější a zářivější pleti.

Věčně mlád, aneb co se mnou cvičení udělá?

Obličejová jóga je sérií speciálních cviků, díky kterým docílíte k uvolnění a posílení obličejových a mnohdy i krčních svalů i vazů. Cvičit stačí jen 5-15 minut denně a již po 3 týdnech budou výsledky viditelné. Obličejová jóga nám také pomáhá zbavit se stresu a napětí, kterému je náš obličej denně vystavován. Redukuje projevy stárnutí, zejména vrásky, pigmentové skvrny a jiné nedokonalosti, které s přibývajícím věkem přicházejí. Díky cvičení se začne tvořit více kolagenu. Kolagen je přírodní bílkovina, kterou si tělo samo vytváří. Tato schopnost se však díky stárnutí ztrácí. Face Yoga ji však začne zase aktivovat, protože při cvičení je zvýšená tvorba kolagenu vedlejší, ale velice výdaným důsledkem. Dalším z výsledků je plná peněženka, protože za ni nemusíte utratit ani halíř a navíc je přírodní! Jediné, co vás bude obličejová jóga stát je pár minut denně, chvíle soukromí, trocha úsilí a pevné vůle. Obličejová jóga je také vhodná pro lidi, kteří se potýkají s ochabnutím a úrazy tváře, jsou po mozkových příhodách, či po porodu. Často je využívána v logopedických poradnách.

Kdy a jak cvičit?

Cvičit můžete během celého dne a kdekoliv. No není to úžasné? Doporučený čas, který byste cvičení měli věnovat je kolem 10 minut denně. Stačí si vyčlenit chvilku v soukromí a pustit se do toho! Máte dlouhou chvíli v zácpě na dálnici? Zacvičte si. Stojíte zrovna u sporáku a čekáte, až se vám dovaří nudle? Zacvičte si! Ležíte u televize? Zacvičte si. Ke cvičení nepotřebujete žádné speciální vybavení ani prostředí. Cviků je v dnešní době nespočet, od cviků k vyhlazení vrásek, odstranění váčků pod očima nebo k odstranění pupínků i prevenci pigmentových skvrn. Celkové cvičení by však mělo zahrnovat zhruba 5 kroků, na které by se nemělo zapomínat.

Obličejová jóga, jaké fáze nesmí chybět

  1. Rozdýchání. Vydechnutí starého usazeného vzduchu z plic ven. S hlubokým nádechem přijmutí nového čerstvého kyslíku. Výdech by měl být delší než nádech. Jen díky tomu dojde ke skutečné výměně vzduchu. Starého za nový. 
  2. Prvním krokem je prohřátí a prokrvení pleti. Můžete si tedy například pořádně zařvat, pracovat s mimikou (stáhnout jej k nosu a držet ve výdrži) nebo otevírat pořádně ústa a vypláznout jazyk. Je to i legrace. Vzpomeňte si, kdy naposledy jste něco takového dělali? 
  3. Druhým krokem je posílení obličejových svalů, kdy používají se fonetická cvičení, přehnaná artikulace, grimasy. V kažédém cviku se držíme několik dechů ve výdrži a provádíme serie opakování.
  4. Uvolnění svalů je neméně důležité. Měli bychom se naučit úplnému zklidnění a relaxaci pleti – doporučujeme zavřít oči, volně dýchat a několik chvil soustředit na uvolnění veškerého napětí ve tváři. Masáž je pro tělo velmi vítanou činností. Ani v případě obličeje tělo nic nenamítá, ba naopak velmi vítá. Nastartuje regenerační procesy a spouští produkci hormonu oxytocinu, který vede k dobré náladě. Stačí mírný tlak a krouživé pohyby po celém obličeji, jemně jej promneme a nakonec si jej celý pohladíme. 
  5. Konečným bodem cvičení je úsměv, korunka krásy, která nám projasní a zjemní rysy obličeje a posílí dobrou náladu. A těchto 5 kroků je klíčem ke šťastnému výrazu.

Na závěr dnešního článku bych ještě dodala, že při cvičení obličejové jógy nejenže budete vypadat mladší a zdravější. Obličejová jóga pomůže i ke zkvalitnění dobré nálady, zvýšení sebevědomí, přivede do vašeho života více úsměvu a budete se cítit mnohem více pozitivně.  Tak co? Jdete do toho s námi? Neváhejte si to vyzkoušet na sobě.

Tagy:
Milovnice života, přebornice na více stylů jógy, expertka na online marketing s duší sociální pracovnice. To všechno jsem já  Fascinuje mě moudrost a samoléčebné schopnosti, kterými jsme všichni vybaveni. Pohybem klientům předávám radostnou energii, cestu k životnímu elánu, k uzdravení, k sebelásce.

Získejte zprávu o novém článku jako první

Nechcete se připravit o novinky na mém blogu? Nechejte mi zde svůj e-mail a jakmile se zde objeví nový článek, pošlu vám na něj odkaz.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů